Cum si numele spune, cauciucurile de iarna sunt destinate
bunei functionari pe zapada, noroi, frig si gheata. Acestea sunt in esenta
anvelope destinate zapezii si conditiilor atmosferice de iarna, pe cand
anvelopele All Season sunt destinate utilizarii pentru toate anotimpurile,
nefiind tocmai excelente pe zapada.
Multi soferi cred ca anvelopele all season sunt asa de bune
incat fac fata cu brio zapezii si conditiilor de iarna, iar cauciucurile de
iarna sunt destinate doar celor care fac drumetii in zapada abundenta.
Realitatea este putin diferita. Chiar daca anvelopele all season fac fata
frigului, atunci cand circulam pe un drum acoperit de zapada sau gheata,
acestea nu mai sunt chiar asa eficiente. Cele de iarna fiind mult mai adaptate
drumului oferind o aderenta mult mai buna.
Anvelopele de iarna sunt realizate din cauciuc superior si
din compuse care ofera o tractiune mai buna pe timp de iarna fata de
cauciucurile clasice. Majoritatea anvelopelor de iarna sunt compuse din mici
fibre de metal pentru o rulare si o patrundere in zapada mai buna. Dar aceste
fibre sunt mici si nu dauneaza soselei. Avantajul cauciului de iarna il
reprezinta faptul ca acesta isi pastreaza flexibilitatea si cand temperatura
scade sub 0 grade. Avand o suprafata mai maleabila, implicit avem un control si
o tractiune mai buna. Aceste anvelope de iarna contin micro pori special creati
pentru a spori tractiunea.
Anvelopele All Season au si ele un compus care le ofera o
buna tractiune in diferite conditii de drum. Insa cand temperatura scade sub 7
grade Celsius, tractiunea acestora scade. Acesta este punctul in care
anvelopele all season incep sa se intareasca si sa piarda din tractiune.
Specificatii tehnice
Cauciucurile de iarna moderne sunt facute in asa fel incat
sa ne ofere un anumit confort la drum, comparate cu cele rigide realizate pana
de curand. Canalele circulare sunt mai largi, in scopul de a impinge apa si
zapada in acelasi timp. Cei care au achizitionat cauciucuri de iarna second
hand, fiind mai vechiute, stiu foarte bine la ce ma refer. Acestea sunt mai
zgomotoase si masina este mai greu de controlat.
Canalele anvelopelor de iarna sunt cu aproximativ 35% mai
adanci decat cele ale anvelopelor normale, oferind o aderenta mai buna. Acestea
au o forma canalizata si diverse spatii speciale care permit sa traga si sa
expulzeze mai multa zapada in timpul rotirii, lucru ce permite adancirea
cauciucului in zapada. De asemeea noile anvelope de iarna beneficiaza de o buna
densitate si un design sofisticat care permite acesta sa taie apa, facand un
mai bun contact cu drumul.
Anvelopele all season au si ele cateva trasaturi specifice.
Acestea au un design de asa natura incat sa permita o buna aderenta pentru
orice sezon. Acestea sunt bune si pe timp de iarna, insa cand intalnesc zapada
sau gheata, eficienta lor scade. Spre deosebire de cele de iarna, cauciucurile
all season ofera un confort mai ridicat si nici nu sunt prea zgomotoase. Cauciucurile
all season, fiind mai plate, acestea ofera o buna tractiune pe drum uscat, dar
nu strapung zapada precum cele de iarna.
Prin urmare, cauciucurile de iarna sunt mult mai sofisticate
si mai eficiente decat multa lume crede. Acestea exista cu un motiv, iar
cauciucurile all season nu sunt tocmai un bun substituent, mai ales in conditii
de iarna grea.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu