Cadouri de Craciun



Cum si numele spune, cauciucurile de iarna sunt destinate bunei functionari pe zapada, noroi, frig si gheata. Acestea sunt in esenta anvelope destinate zapezii si conditiilor atmosferice de iarna, pe cand anvelopele All Season sunt destinate utilizarii pentru toate anotimpurile, nefiind tocmai excelente pe zapada.

Multi soferi cred ca anvelopele all season sunt asa de bune incat fac fata cu brio zapezii si conditiilor de iarna, iar cauciucurile de iarna sunt destinate doar celor care fac drumetii in zapada abundenta. Realitatea este putin diferita. Chiar daca anvelopele all season fac fata frigului, atunci cand circulam pe un drum acoperit de zapada sau gheata, acestea nu mai sunt chiar asa eficiente. Cele de iarna fiind mult mai adaptate drumului oferind o aderenta mult mai buna.

Anvelopele de iarna sunt realizate din cauciuc superior si din compuse care ofera o tractiune mai buna pe timp de iarna fata de cauciucurile clasice. Majoritatea anvelopelor de iarna sunt compuse din mici fibre de metal pentru o rulare si o patrundere in zapada mai buna. Dar aceste fibre sunt mici si nu dauneaza soselei. Avantajul cauciului de iarna il reprezinta faptul ca acesta isi pastreaza flexibilitatea si cand temperatura scade sub 0 grade. Avand o suprafata mai maleabila, implicit avem un control si o tractiune mai buna. Aceste anvelope de iarna contin micro pori special creati pentru a spori tractiunea. 

Anvelopele All Season au si ele un compus care le ofera o buna tractiune in diferite conditii de drum. Insa cand temperatura scade sub 7 grade Celsius, tractiunea acestora scade. Acesta este punctul in care anvelopele all season incep sa se intareasca si sa piarda din tractiune.

Specificatii tehnice
Cauciucurile de iarna moderne sunt facute in asa fel incat sa ne ofere un anumit confort la drum, comparate cu cele rigide realizate pana de curand. Canalele circulare sunt mai largi, in scopul de a impinge apa si zapada in acelasi timp. Cei care au achizitionat cauciucuri de iarna second hand, fiind mai vechiute, stiu foarte bine la ce ma refer. Acestea sunt mai zgomotoase si masina este mai greu de controlat.

Canalele anvelopelor de iarna sunt cu aproximativ 35% mai adanci decat cele ale anvelopelor normale, oferind o aderenta mai buna. Acestea au o forma canalizata si diverse spatii speciale care permit sa traga si sa expulzeze mai multa zapada in timpul rotirii, lucru ce permite adancirea cauciucului in zapada. De asemeea noile anvelope de iarna beneficiaza de o buna densitate si un design sofisticat care permite acesta sa taie apa, facand un mai bun contact cu drumul. 

Anvelopele all season au si ele cateva trasaturi specifice. Acestea au un design de asa natura incat sa permita o buna aderenta pentru orice sezon. Acestea sunt bune si pe timp de iarna, insa cand intalnesc zapada sau gheata, eficienta lor scade. Spre deosebire de cele de iarna, cauciucurile all season ofera un confort mai ridicat si nici nu sunt prea zgomotoase. Cauciucurile all season, fiind mai plate, acestea ofera o buna tractiune pe drum uscat, dar nu strapung zapada precum cele de iarna.

Prin urmare, cauciucurile de iarna sunt mult mai sofisticate si mai eficiente decat multa lume crede. Acestea exista cu un motiv, iar cauciucurile all season nu sunt tocmai un bun substituent, mai ales in conditii de iarna grea.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu